onsdag, september 27, 2006

Barbie, forever young

Some phenomenons and trademarks seem to have almost eternal lives, for example Barbie and the Barbie dolls. The first Barbie was born in 1959, created bye Ruth Handler. Her daughter liked to play with paper dolls that looked like adults. Ruth realized that there was a hole in the marketplace. So it all started and we all know the lucky story. Generations of girls worldwide have lots of memories from their dear Barbie dolls.

Now Lena Nilsson, a DP-student, suggests a feature just about the splendid saga of Barbie, to be published in a magazine specialized in trends and trendsetting. From the graphic voice she has chosen, I almost hear the subtle puffings of the glittering and sparkling bubbles of champagne, celebrating the eternal Miss Barbie.



Mitt uppslag är tänkt att publiceras i ett magasin som tar upp trender och olika företeelser i samhället. Jag har i detta exemplet gjort ett uppslag om Barbie som är fascinerande som fenomen och varumärke. Bilden är given och jag har valt en Barbie med lite exklusivare touch för att förstärka det som rubrik och underrubrik sedan säger - Barbie, milliondollar baby - för det är det hela artikeln handlar om, den millionindustri som byggts upp runt varumärket Barbie.

Själva rubriken är Barbies officiella logotype som jag här gjort i en ton som matchar bilderna. I själva verket är den knallrosa men det hade blivit fel och gett fel signaler i detta reportage, tycker jag. Typsnittet i underrubriken heter Eurostile och är ett stilrent typsnitt som jag tycker passar bra i sammanhanget.

Lena Nilsson

Inga kommentarer: