tisdag, mars 06, 2007

Med en spark och lite jävlaranamma!

Budskap om rökavvänjning trumpetar ofta ut farorna med cigaretter. Men hjälper det folk som vill sluta men inte riktigt kan av egen kraft? Vet inte alla redan hur farligt det är? Kanske är det ett bättre spår att använda humor och entusiasm. Så resonerar Eva Signell-Portström, DTP-kursen, när hon presenterar sitt förslag till ny bokframsida. Och du som läser: skriv gärna en kommentar!


Evas förslag till ny bokframsida överst och originalet under. Idén är att skapa ett mer entusiastiskt och personligt tilltal

– Mitt förslag till ändrad bokframsida blev så här. Jag råkade se denna bok på biblioteket och tyckte boken såg intetsägande ut. Den limefärgade bakgrundsfärgen är tänkt att matcha den rökfrie (förhoppningsvis) mannens skjorta och dessutom fånga läsarens öga mer än orginalbilden.

– Gråzonen i bilden får symbolisera cigaretter och dess verkningar. Det kändes därför passande att cigaretten sparkas ut mot det mörka.

– Jag vill hälsa min kurskamrater att jag inte är någon fanatisk ickerökare utan enbart tänkt utifrån uppgiften.

Inga kommentarer: