onsdag, maj 30, 2007

Bygglogga måste inte vara en byggsten

Byggföretagens logotyper är ofta några enkla linjer som formar ett hustak eller byggmaterial som ska påminna om betongsten eller liknande. Och det präglar ofta visitkorten. Malin Roca Ahlgren på DTP-kursen har brutit mönstret och tagit fram ett lite annorlunda kort i en stil som nog är mer vanlig bland arkitekter

Malin Roca Ahlgren, malinannika@passagen.se, har som LiA-praktik bl a tagit fram ett visitkort till ett byggföretag i Spanien


–Jag har gjort ett visitkort till en egenföretagare. Det är ett byggföretag, så jag tänkte fotot i bakgrunden på ett av hans byggen skulle passa in. Tycker också det är mer modernt att använda bägge sidorna på kortet.



–Gillar simpel stil, inget krusidull. Två basfärger tycker jag räcker på ett sådant här kort till ett byggföretag. Till en konstnär, designer eller musiker skulle jag gjort ett mer färgfullt kort kanske...

–Jag har jobbat i Photoshop och InDesign. Mest i Photoshop eftersom jag använder det programmet mest. Säkert helt fel eftersom jag borde lära mig mer i InDesign. Men det är som när man redan kan ett språk bättre än ett annat, och vet på fyra sekunder hur man ska uttrycka sig om en sak – då tar man till det språket. Istället för det andra som kanske skulle kräva fyra minuter för att säga samma sak... jaja, du förstår säkert vad jag menar.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej olle, det är jag, malin roca ahlgren. jag undrar om du kan byta ut min hemsideadresslänk till min blogadress som finns på länken malin roca ahlgren. tack.